W dół W górę

Przez najbliższe dwa tygodnie przed seansami w DCF widzowie zobaczą spot, z którego dowiedzą się, gdzie znaleźć pomoc, gdy ktoś z naszych bliskich (albo my sami) zachoruje na otępienie. W Chill Roomie stanęła także wystawa malarki, u której zdiagnozowano tę chorobę. 

To nie wszystko. W ramach współpracy seniorzy uczęszczający na seanse w ramach Filmowego Klubu Seniora zostali przebadani pod kątem problemów z pamięcią. Kolejne badanie odbędzie się za tydzień, 7 grudnia. Będzie mógł wziąć w nim udział każdy, kto chciałby sprawdzić, czy konieczna jest dalsza diagnostyka pod kątem zaburzeń poznawczych.

Dzięki współpracy z Dolnośląskim Centrum Filmowym miłośnicy kina mogą teraz połączyć przyjemne z pożytecznym – mówi prof. Joanna Rymaszewska, kierująca Katedrą Psychiatrii Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu. Nasza kampania społeczna „Razem przed siebie” ma na celu informować wrocławian, czym jest otępienie, zwalczać szkodliwe stereotypy na temat tej choroby i promować profilaktykę. Pierwsi seniorzy uczęszczający na wtorkowe seanse w ramach Filmowego Klubu Seniora zostali już przebadani. Kolejne badanie przesiewowe odbędzie się w DCF 7 grudnia, w godzinach od 13:30 do 15:30. Choć zaproszenie kierujemy szczególnie do seniorów, zbadamy każdego chętnego – zaznacza prof. Rymaszewska.

Aby wziąć udział w badaniu, nie trzeba się w żaden sposób rejestrować. Wystarczy w wyżej wymienionych godzinach przyjść do Chill Roomu kina, tuż obok sali Warszawa. Dodatkową atrakcją jest wystawa wrocławskiej malarki Katarzyny Klich. U artystki zdiagnozowano otępienie o wczesnym początku, jednak nie powstrzymało to jej pracy artystycznej. Jej dzieła, głównie abstrakcyjne i nawiązujące do motywów muzycznych, zobaczymy w DCF do 12 grudnia. Wstęp na wystawę jest bezpłatny.

  Seniorzy stanowią ważną część naszej publiczności i zawsze są u nas mile widziani. Specjalnie dla nich od lat prowadzimy Filmowy Klub Seniora, który jest okazją nie tylko do obejrzenia dobrych filmów i wysłuchania ciekawych prelekcji, ale także do spotkań i rozmów przy kawie. Cieszymy się, że przy okazji wizyty w kinie będą mogli wziąć udział w badaniach profilaktycznych. To bardzo cenna akcja, zarówno dla samych seniorów, jak i ich bliskich. Zawsze z chęcią wspieramy takie działania – mówi Jarosław Perduta, dyrektor Dolnośląskiego Centrum Filmowego.

Kampania „Razem przed siebie” powstała w ramach międzynarodowego projektu naukowego COGNISANCE realizowanego w Polsce przez zespół Katedry Psychiatrii Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu. Tożsame działania realizowane są także w Australii, Kanadzie, Holandii i Wielkiej Brytanii. Kampanii patronują m.in.: Urząd Marszałkowski, Urząd Wojewódzki oraz Urząd Miasta, a partnerami są MPK Wrocław, Koleje Dolnośląskie, Uniwersytecki Szpital Kliniczny oraz DCF.

Szczegółowe informacje na temat kampanii można uzyskać na stronie www.razemprzedsiebie.umw.edu.pl lub na profilach „Razem przed siebie” w mediach społecznościowych Facebook i Instagram.

Kampania informacyjna finansowana jest przez NCBiR w ramach programu JPND